مناطق توریستی گوانجو
مناطق توریستی گوانجو

 مناطق توریستی گوانجو


گوانجو یا گوانگجو که به کانتون یا کوانگچو نیز معروف است شهری در جنوب چین و بر روی رودخانه پرل است که یکی از پنچ شهر مرکزی چین محسوب میشود. گوانگجو با جمعیتی حدود ۱۰.۵ میلیون نفر سومین شهر بزرگ چین است. این شهر به تجارت و داد و ستد خارجی مشور است و محل برگزاری بزرگترین نمایشگاه بازرگانی چین، نمایشگاه کانتون میباشد. گوانگجو از بخش های مختلفی به نام های لیوان، یوکزو، هایجو، تیانه و غیره تشکیل شده و در صنایع بازرگانی، توریسم، تجارj و املاک بسیار موفق میباشد. آب و هوای گوانگجو نیمه گرمسیریست و بین ماه های اکتبر و نوامبر بسیار مطبوع میباشد.


  • رودخانه پرل

رودخانه پرل یا رودخانه مروارید که در زمان های قدیم به دریای پرل مشهور بوده با بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر امتداد، عرضی ۲۰۰۰ متری داشته که هم اکنون تنها ۱۸۰ متر از آن باقی مانده. با توسعه مدرن گوانگجو، ۱۰ پل بر عرض رود پرل بنا شده است. در امتداد سواحل این رود زیبا، آسمان خراش ها، مراکز خرید مدرن و هتل های زیبا خودنمایی میکنند. نمای رودخانه در شب حتی زیباتر هم میشود.

  • معبد گوانگژیائو

معبدی که از محبوب ترین معابد بودایی های زِن میباشد. این معبد بارها به دلیل آتش سوزی ویران شده است اما ساختمان های کنونی آن در اواسط قرن نوزدهم ساخته شده اند. در محوطه معبد میتوانید راهبان نارنجی پوش بسیاری را مشاهده کنید.

  • معبد شش درخت انجیر

معبدی بودایی که در اصل در سال ۵۷۳ و در دوره سلطنت لیانگ ساخته شده است. نام این معبد در ابتدا بوژوئانگیان بوده اما در دوران سانگ شمالی، یک نویسنده به خاطر شش درخت انجیری که در آن محل دیده بود از آن بعنوان معبد شش درخت انجیر یاد کرد و از آن پس نیز به همین نام خوانده شد. فلاور پاگودا، سازه اصلی این معبد، در سال ۱۰۹۷ میلادی ساخته و در ۱۳۷۳ پس از آتش سوزی بازسازی شده است.

  • پارک یوکزیو

بزرگترین پارک در مرکز گوانگجو که مساحتی حدود ۸۶۰ هزار متر مربع را در برمیگیرد. این پارک دارای سه دریاچه مصنوعی و هفت تپه میباشد. کوه یوکزیو نیز در این پارک واقع شده است. پارک یوکزیو آمیزه ای زیبا از یادگارهای فرهنگی باستانی، صنعت توریسم بوم شناختی، دریاچه ها و آب نماهای زیبا، مجسمه های سنگی ۵ رام، برج زنهای و منطقه دیوار شهر عصر مینگ میباشد.

  • منطقه چیملانگ

این منطقه توریستی که در قسمت پانیو واقع شده است برای توریست ها طراحی شده و شامل بهشت چیملانگ که خود دارای ۶۰ جاذبه متنوع از جمله انواع وسایل بازیست، پارک سافاری چیملانگ ژیانگ جینگ که بیش از ۴۶۰ گونه حیوان از جمله پاندا، کوالا، اسب آبی، کرگدن سیاه و ببر و شیر سفید است، پارک آبی، سیرک بین المللی، پارک کروکودیل ها و مرکز گلف چیملانگ میباشد.

  • جزیره شامیان

شامیان در چینی به معنای سطح شنی میباشد. این جزیره از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد و در عصر سانگ و کینگ نقش مهمی در تجارت خارجی گوانگجو ایفا میکرده. ۴۲ ساختمان از ۱۵۰ عمارت این جزیره با سبک های گوتیک، باروک و نئوکلاسیک از بناهای زیبای گوانگجو محسوب میشوند.

  • کوهستان وایت کلاود یا ابر سفید

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی گوانگجو. با تابش آفتاب پس از هر باران، حلقه هایی از ابرهای سفید کوه را فرا میگیرند و منظره ای خیره کننده بوجود میاورند. این منطقه دارای ۶ بخش به نام های پارک ساختمانی برایت پرل، پارک قله ای سان تیلینگ، پارک دره ای برد اسپرینگ، پارک سان تیلینگ، پارک لوهو و پارک فیلینگ میباشد.

  • معبد اجدادی خانواده چن

این معبد که به آن آکادمی چن نیز میگویند، هم مکانی برای تقدیم قربانی و هدایا به نیاکان است، و هم مکانی برای تحصیل. این معبد مجموعه ای از ۹ هال، ۶ حیاط و ۱۹ ساختمانی میباشد که توسط راهروها به هم متصل هستند و با دیوار از دنیای بیرون جدا شده است. یک جفت طبل سنگی در جلوی درب ورودی به ارتفاع ۲.۵۵ متر، و همچنین ۲ نقاشی زیبای ۴ متری، از نکات جالب این معبد هستند.

  • بنای یادبود سان یاتسن

بنای سان یاتسن که در شیب جنوبی تپه یوکزیو قرار دارد در بین سال های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۱ در گرامیداشت دکتر سان یاتسن، پیشرو انقلاب دموکراسی چین ساخته شده. این بنا ساختمانی هشت گوشه به سبک معماری چینی دارد و به خاطر بازسازی سال ۱۹۹۸ بسیار جدید به نظر میرسد. از این مکان که قابلیت گنجایش هزاران نفر را دارد بعنوان جایگاهی برای برگزاری کنفرانس ها و برنامه های مختلف استفاده میشود.

  • تپه لوتوس

یکی از مشهورترین تپه های دلتای رود پرل که در حومه جنوبی شهر پانیو و در ۲۰ کیلومتری گوانگجو واقع شده است. تپه لوتوس از ۴۸ تپه کوچک قرمز سنگی تشکیل شده است و تنها منطقه باستانی ۲۰۰۰ ساله چین است که در وضعیتی عالی قرار دارد. همچنین مجسمه طلایی الهه بخشش که در سال ۱۹۹۴ از ۱۲۰ تن برنز و ۱۸۰ تیل طلا ساخته شده نیز در این تپه قرار دارد.

  • کلیسای قلب مقدس مسیح

کلیسایی کاتولیک در کانتون و در ساحل شمالی رود پرل در قلب منطقه قدیمی تجاری. با اینکه گفته میشود این کلیسا از روی کلیسا نوتره دام پاریس ساخته شده و به آن نوتره دام خاور دور گفته میشود، طراحی سازه آن در اصل از کلیسای سنت کلاتیلد پاریس الهام گرفته. عرض کلیسا ۳۵ متر و طول آن ۷۸.۶۹ متر میباشد. برج غربی آن برج ساعت است و برج شرقی، با پنج ناقوس عظیم برنزی که در قرن نوزدهم از فرانسه به گوانگجو آورده شدند، برج ناقوس میباشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : سمیه عزیزی